konkret | drei strategien
konkret | drei strategien
Dominique Chapuis
Victor Hulik
Reinhard Roy
Wernisaż: 3. April 2016, 15 Uhr
Termin: 3. April - 1. Mai 2016
Künstlerforum Remagen e.V.
in der Villa Heros
Kirchstraße 3
53424 Remagen
Wystawa Dominique Chapuis, Viktor Hulík i Reinhard Roy "konkret | trzy strategie " w Künstlerforum Remagen trwa od 3 kwietnia 2016.
Wystawa prezentuje różne koncepcje i strategie sztuki geometrycznej które jednak znajdują swój wspólny mianownik.
Dominique Chapuis tworzy kompozycje z pasów o bardzo subtelnych barwach, niekiedy prawie zlewających się z tłem.
W swojej twórczości wykorzystuje elementy linearne do tworzenia na płaszczyźnie relacji płaskie-przestrzenne. Używa profili - pasów z różnych materiałów jak: drewno, karton, papier transparentny, tworzywa sztuczne, aby wzmocnić wrażenie trójwymiarowości. W swojej sztuce , bada przejście od dwuwymiarowych elementów do przestrzenności ich otoczenia.
Dominique Chapuis maluje niemal zawsze kwadratowe obrazy przede wszystkim białe z poziomymi pasami w wygaszonych, subtelnych barwach. Cisza jej obrazów, ich wyrafinowana prostota, delikatność i dyskrecja skłaniają do skupienia i kontemplacji.
Wiktor Hulík prezentuje obiekty kinetyczne z serii "Geo-Movers".
Punktem wyjścia dla jego twórczości jest jego osobista interpretacja natury. Ale przyrody, natury mającej charakter zorganizowany, regularny i uporządkowany.
W celu odzwierciedlenia i rozważenia zarówno harmonii jak i chaosu, stworzył skomplikowaną technologię; obrazy kinetyczne, system, który może być zmieniany bez końca. Cały proces transformacji jest jedynie odzwierciedleniem etapów kreacji i przemiany materii. Statyczny charakter i natura w ruchu. . Statyczny obraz staje się mobilny i odwrotnie. Te przeciwieństwa wzajemnie się uzupełniają, a istnieją tylko z powodu ich różnic.
Po jeszcze inne środki wyrazu sięga Reinhard Roy . W swoim malarstwie posługuje się rastrem, którego struktura, kolor, układ i klimat są różne w poszczególnych pracach twórcy. Uzyskuje w nich niekiedy iluzję cienia czy głębi przestrzennej. W niektórych obrazach raster zanika, w innych daje złudzenie ruchu. Przez ład geometrycznych form, rytm i harmonię struktury rastrów buduje artysta model nadrzędnego porządku rządzącego naturą.