Between Moments 5 W326
1984
56x82 cm
Between Moments 3 W324
1984
82x56 cm
Three Lightning Flashes W441
1993
90x60 cm
Snow Winds W560
2004
97x67 cm
Dark Hair W445
1993
60x90 cm
King of Hunger W481
1995
90x60 cm
Deukalions Ark W480
1995
90x60 cm
Invisible Helmet W506
60x40 cm
Between Moments 6 W327
1984
82x56 cm
Between Moments B W329
1984
40x57 cm
Traces of the Night W286
1981
80x55 cm
Nekropolis 1, Winter Straits W578
2006
39,5x59 cm
Traces of the Rainbow W300
1982
80x55 cm
Pandoras Box W446
1993
60x90 cm
Sacred Latch W450
1993
90x60 cm
Traces in the Dream W304
1982
80x55 cm
Saddle W548
2002
96x68 cm
Traces of the Night W286
1981
80x55 cm
Sphinx W488
1993
90x60 cm
Traces in the Shadows W301
1982
80x55 cm
Flame Traces W302
1982
55x39 cm

Akira KurosakiAkira Kurosaki największy współczesny japoński drzeworytnik był kluczowym artystą, który przyczynił się do rewitalizacji w okresie powojennym tradycyjnej techniki drzeworytu japońskiego ukiyo-e postrzeganej przez ludzi zachodu jako kwintesencja japońskiej tradycji. Urodził się w Talien Mandżuria w 1937 r. Ukończył studia w 1962 w Kyoto. Pierwsze drzeworyty Akira Kurosaki stworzył około 1965. Jego wczesne ryciny (1965-67) są dość prostymi kompozycjami wykonanymi z dwóch klocków drzeworytniczych przypominającymi dzieła takich artystów jak Gauguin lub Munch.  W miarę jak artysta czuł się coraz swobodniej w procesie tworzenia jego ryciny stawały się coraz bardziej złożone. Niektóre ryciny składały się z 15 klocków drzeworytniczych z wyrytymi matrycami, ponad 20 kolorów i aż 100 odbitek. W dalszym okresie na jego prace miały wpływ pobyty na uniwersytecie w Harwardzie oraz w Hochschule für Bildende Kunst w Hamburgu. Od 1970 Akira Kurosaki  jest  Profesorem na wydziale grafiki na  Seika University w Kyoto, obecnie profesor emerytowany. Od 1978, pracował jako wizytujący profesor i artist-in-residence na różnych uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych m.in. Washington, Seattle,Harvard University-Cambridge, Nowy Jork, Boston, Portland, Australii - Canberra i Europie Londyn. Jego sztuka była wystawiana na całym świecie i zdobywała nagrody na największych światowych Biennale Grafiki w Paryżu, Tokio, Krakowie, Florencji, Seulu, Fredrikstadt, Ljubljanie, Maastricht, Pekinie, Łodzi, San Francisco i Kyoto. Za Jego drzeworyty społeczność w Japonii i Ameryce uważa go za 'skarb narodowy'. Mieszka i pracuje w Kyoto.

Dokumentacja